Boldog Iskola 2018-2019

Boldog Iskola 2018-2019

2018. október elsején  Budapesten az Erkel Színházban csodás ünnepség keretében átvehettük a Boldog Iskola címet.

Neves pszichológusok - Prof. Dr Bagdy Emőke,  Prof. Dr Oláh Attila és Bagdi Bella -, akik a programot szakmailag támogatják, fantasztikus előadásokkal kápráztattak el minket. Beszéltek tankerületi igazgatók, polgármesterek, iskolaigazgatók, pedagógusok és óvónők a program fontosságáról, tapasztalaikról, s a sok pozitív visszajelzésről.

Egészségfejlesztő iskolaként a lelki egészség megőrzését is fontosnak tartjuk. Iskolánkban 3 pedagógus is (Illésné Kun Hajnalka, Gilitschné Horváth Gabriella, Falka Ottilia) beépítette munkájába már az előző tanévben ezt a gyakorlatot.

A 6.c osztály a 2018/2019-es tanévben is folytatja a Boldogságórákat osztályfőnöki órákon.

Szeptemberben a HÁLA volt a témájuk. Ennek kapcsán elkészült az osztály Hálafája, amit nagy izgalommal készítettek. Elmúlt év szeptemberében Hálabefőttet csináltak, mellé került az idei remekmű.

A gyerekek örömmel vesznek részt a programban, pozitív életszemléletre próbálnak segítségével áttérni.

Októberi témájuk az OPTIMIZMUS volt, ugyanúgy mit tavaly. Felidézték az egy évvel ezelőtti játékokat, beszélgetéseinket. Megbeszélték, milyen az optimista illetve pesszimista ember. Játékuk során a vidám csapat mimikával próbálta felvidítani szomorú társait. Majd állításokat magyaráztak meg pesszimista illetve optimista módon.

A zárókörben Bagdi Bella kártyái segítségével pozitív erősségeket kerestek saját személyükben. Ezt a feladatot nagyon élvezték. Sok örömet szereztek egymásnak a foglalkozás alatt. Nagyon jó hangulatban telt el az óra.

November:

A "társas kapcsolatok" hónapban nagy gondot fordítottunk az osztályban levő csoportdinamikára, a pozitív kapcsolatok elmélyítésére, a negatív kötődések javítására. Rengeteget beszélgettünk, meséltünk, véleményeket alkottunk, ötleteltünk. Bevontunk drámapedagógust is a munkánkba. A közös cél a segítő, építő kapcsolatok kialakítása, mélyítése volt. Úgy érzem, minden alkalom előrébb vitte a 3 éve tartó folyamatot.

Illésné Kun Hajnalka

December:

"Boldogító jócselekedetek" hónapja

Ez számunkra a legszebb hónap, hisz a jócselekedetek járnak a legtöbb örömmel. Közösen uzsonnát készítettünk. Együtt díszítettünk az osztályt illetve az Adventi Forgatag karácsonyfáit az Erzsébet téren. Egymást megleptük. Részt vettünk a karácsonyi könyvadományozásban. Könyvjelzőket is készítettünk. Csodás pillanatok voltak!

Illésné Kun Hajnalka

Január:

"Célok kitűzése és elérése" a 6.c osztályban:

2019. első Boldogságóráját egy nagyon komoly beszélgetéssel kezdtük. Kellenek-e célok? Mi a különbség álom, vágy és cél között? Van -e célod? Kinek mi a célja?

Feltettem pár kérdést, s a gyerekekből csak úgy ömlött a szó. Alig győzték egymást kivárni, annyi mondanivalójuk volt. Van rövid-, közép- és hosszútávú célja jó párnak. Mindenki tűzött ki maga elé elérendő dolgokat. Elég reálisan látják, hogy mi valósulhat meg. Megbeszéltük a hozzá vezető utat, a lehetséges akadályokat, fontosabb állomásokat. Felnőtt módon tudtunk nagyon hosszasan beszélgetni.

Jóleső érzés, milyen őszintén megnyilvánulnak a gyerekek, hisz sok Boldogságóra van mögöttünk...
Megbeszéltük, hogy mennyire fontos a hozzáállásunk, hogy hiszünk, avagy nem. Ha tudatosan akarjuk, bízunk, sikerülnie kell.

Szívből remélem, hogy ezen nemes célok elérése boldoggá teszi ezeket a ragyogó gyerekeket!

 Illésné Kun Hajnalka

Márciusban szeretetfát készítettek a 6.c osztályosok. Mindenki húzott egy nevet, s ráírta, miért szereti. Nagy izgalommal olvasta minden gyermek a róla szóló szívecskét.

Áprilisban a 6.c osztályosok csatlakoztak a Boldogságórát tartó csoportokhoz és énekkel ünnepelték meg a Föld napját.

Májusi témájuk a testmozgás volt. Beszélgettek arról, hogy ki mit sportol, milyen az egészséges életmód. Mi a leggyakoribb kifogás, hogy miért nem sportolunk... Versenyeztek, ki tud a legtöbb sportágat összegyűjteni 4 perc alatt.

Az óra második felében sportokat mutogattak el a gyerekek, amiket ki kellett találni. Nagyon vidám hangulatban játszottak, élvezték a feladatot.

Pályázatok