Boldog Iskola 2018-2019
2018. október elsején Budapesten az Erkel Színházban csodás ünnepség keretében átvehettük a Boldog Iskola címet.
Neves pszichológusok - Prof. Dr Bagdy Emőke, Prof. Dr Oláh Attila és Bagdi Bella -, akik a programot szakmailag támogatják, fantasztikus előadásokkal kápráztattak el minket. Beszéltek tankerületi igazgatók, polgármesterek, iskolaigazgatók, pedagógusok és óvónők a program fontosságáról, tapasztalaikról, s a sok pozitív visszajelzésről.
Egészségfejlesztő iskolaként a lelki egészség megőrzését is fontosnak tartjuk. Iskolánkban 3 pedagógus is (Illésné Kun Hajnalka, Gilitschné Horváth Gabriella, Falka Ottilia) beépítette munkájába már az előző tanévben ezt a gyakorlatot.
A 6.c osztály a 2018/2019-es tanévben is folytatja a Boldogságórákat osztályfőnöki órákon.
Szeptemberben a HÁLA volt a témájuk. Ennek kapcsán elkészült az osztály Hálafája, amit nagy izgalommal készítettek. Elmúlt év szeptemberében Hálabefőttet csináltak, mellé került az idei remekmű.
A gyerekek örömmel vesznek részt a programban, pozitív életszemléletre próbálnak segítségével áttérni.
Októberi témájuk az OPTIMIZMUS volt, ugyanúgy mit tavaly. Felidézték az egy évvel ezelőtti játékokat, beszélgetéseinket. Megbeszélték, milyen az optimista illetve pesszimista ember. Játékuk során a vidám csapat mimikával próbálta felvidítani szomorú társait. Majd állításokat magyaráztak meg pesszimista illetve optimista módon.
A zárókörben Bagdi Bella kártyái segítségével pozitív erősségeket kerestek saját személyükben. Ezt a feladatot nagyon élvezték. Sok örömet szereztek egymásnak a foglalkozás alatt. Nagyon jó hangulatban telt el az óra.
November:
A "társas kapcsolatok" hónapban nagy gondot fordítottunk az osztályban levő csoportdinamikára, a pozitív kapcsolatok elmélyítésére, a negatív kötődések javítására. Rengeteget beszélgettünk, meséltünk, véleményeket alkottunk, ötleteltünk. Bevontunk drámapedagógust is a munkánkba. A közös cél a segítő, építő kapcsolatok kialakítása, mélyítése volt. Úgy érzem, minden alkalom előrébb vitte a 3 éve tartó folyamatot.
Illésné Kun Hajnalka
December:
"Boldogító jócselekedetek" hónapja
Ez számunkra a legszebb hónap, hisz a jócselekedetek járnak a legtöbb örömmel. Közösen uzsonnát készítettünk. Együtt díszítettünk az osztályt illetve az Adventi Forgatag karácsonyfáit az Erzsébet téren. Egymást megleptük. Részt vettünk a karácsonyi könyvadományozásban. Könyvjelzőket is készítettünk. Csodás pillanatok voltak!
Illésné Kun Hajnalka
Január:
"Célok kitűzése és elérése" a 6.c osztályban:
2019. első Boldogságóráját egy nagyon komoly beszélgetéssel kezdtük. Kellenek-e célok? Mi a különbség álom, vágy és cél között? Van -e célod? Kinek mi a célja?
Feltettem pár kérdést, s a gyerekekből csak úgy ömlött a szó. Alig győzték egymást kivárni, annyi mondanivalójuk volt. Van rövid-, közép- és hosszútávú célja jó párnak. Mindenki tűzött ki maga elé elérendő dolgokat. Elég reálisan látják, hogy mi valósulhat meg. Megbeszéltük a hozzá vezető utat, a lehetséges akadályokat, fontosabb állomásokat. Felnőtt módon tudtunk nagyon hosszasan beszélgetni.
Jóleső érzés, milyen őszintén megnyilvánulnak a gyerekek, hisz sok Boldogságóra van mögöttünk...
Megbeszéltük, hogy mennyire fontos a hozzáállásunk, hogy hiszünk, avagy nem. Ha tudatosan akarjuk, bízunk, sikerülnie kell.
Szívből remélem, hogy ezen nemes célok elérése boldoggá teszi ezeket a ragyogó gyerekeket!
Illésné Kun Hajnalka
Márciusban szeretetfát készítettek a 6.c osztályosok. Mindenki húzott egy nevet, s ráírta, miért szereti. Nagy izgalommal olvasta minden gyermek a róla szóló szívecskét.
Áprilisban a 6.c osztályosok csatlakoztak a Boldogságórát tartó csoportokhoz és énekkel ünnepelték meg a Föld napját.
Májusi témájuk a testmozgás volt. Beszélgettek arról, hogy ki mit sportol, milyen az egészséges életmód. Mi a leggyakoribb kifogás, hogy miért nem sportolunk... Versenyeztek, ki tud a legtöbb sportágat összegyűjteni 4 perc alatt.
Az óra második felében sportokat mutogattak el a gyerekek, amiket ki kellett találni. Nagyon vidám hangulatban játszottak, élvezték a feladatot.