Októberi boldogságórák az 1.a-ban

Októberi boldogságórák az 1.a-ban

A Boldogságóra program októberi témája az optimizmus gyakorlása. >>>

A témáról szóló részletesebb összeállítás ide kattintva olvasható:

Illésné Kun Hajnalka tanítónő beszámolója a megvalósításról:

Ebben a hónapban is csipet adagokban foglalkoztunk a boldogsággal, kiemelve az optimizmust. Mivel elsős osztályom van, a témát különböző tantárgyakba, tevékenységekbe rejtem  folyamatosan, nem pedig csak  egyszer foglalkozunk vele hosszadalmasan.

  1. Nagyon szeretnek rajzolni. A hónap kiemelt témája az állatok, s az állatok világnapja. Sokat beszélgettünk, kinek milyen állata van. Mennyi örömet okoz. Elmesélték az élményeiket, s le is rajzolták a kedvencüket.
  2. Fantasztikus előadást hallgattunk, melynek címe: ”Csimpánzölelés” volt. Nagyon tanulságos volt a gorillák élete, a megmentése, a sok hasonlósága az emberekkel. Szívünkbe hatolt a megmentett majd szabadon engedett gyógyult gorilla utolsó ölelése a gondozónőjéhez. Megtanultuk az előadás kapcsán: „Az álmok valóra válnak.” Nagyon mély benyomást keltett a gyerekekben ez a foglalkozás, sokáig beszélgettünk még az érzéseikről, véleményükről, a szeretetről, a felelősségről, a gondoskodásról…
  3. A Népmese napján testvérektől hallgattunk mesét, majd együtt táncoltunk. Jó volt ez a program, erősítette az összetartozásunkat és a céljainkat, hogy majd ők is tudnak hamarosan ilyen szépen olvasni.
  4. Hatalmas öröm volt az óvónők látogatása, hisz pár hónapja még ovisok voltak a gyerekek. Nagy izgalommal készítettek ajándékot nekik. Jó volt látni, ahogy az óvónőik ölébe bújnak boldogan.
  5. Már két hónapja iskolások a gyerekek, az íráshoz lassan az összes betűelemet megtanulták. Rajzóra keretében ezeket gyurmából el is készítették. Közben sokat beszélgettünk, milyen büszkék arra, hogy mennyi mindent megtanultak már. Milyen örömet okoz ez. S milyen jó élmény, mikor egyre többet tudnak. A tanulás is okoz örömet, boldogságot.
  6. Sokat rajzolnak a gyerekek, koruk miatt ez nagyon kedvelt tevékenységük. Miközben beszélgettünk, lerajzolták egy mosolygó fej köré, nekik mi okoz örömet, mitől boldogok. Ott szerepelt a család, a kiskutya, a barát, a tanító, a sport, a kirándulás, a pizza… Ragyogtak a feladat közben. Optimista rajzot is készítettek: „Hogy képzeled el magad felnőttként?” Rajzoltak orvost, milliomost, űrhajóst… Érdekes gondolatokat fogalmaztak meg. A „csupa jó és az öröm” állt a középpontban.
  7. Ismét átvehettem Budapesten a Boldog Iskola oklevelet egy gyönyörű 10 éves jubileumi ünnepség keretében. A program 10 éve jött létre, 7 éve lehet csatlakozni az iskoláknak és én kezdetektől foglalkozom a Boldogságóra Programmal. 6 éve pedig pályázom is az iskola nevében, folyamatosan dokumentálva a munkánkat. Nagyon sok pluszt ad ez a gyerekeknek is és számomra is, amiből lehet töltekezni, általa jobbá fejlődni.
  8. Csapatunkat az is összekovácsolja, hogy megünnepeljük közösen a szülinapokat, énekelve, sütizve, ajándékozva. Kialakult egy kedves hagyomány, amely örömet okoz a gyerekeknek. Közelebb hozza őket az együtt ünneplés, a közös élmény.
  9. Sokat beszélgetünk, rajzolunk, mesét nézünk – amikor csak lehet. A tanulás mellett a beszélgetés, a problémák felderítése és megoldása ugyanolyan fontos. Szükséges az élmények elmesélése, egymás meghallgatása is. Alakul kis közösségünk. Keressük a szépet és a jót tudatosan, megköszönünk, megölelünk, megdicsérünk...

Kicsiben kezdjük a dolgokat, de rendszeressé tesszük a foglalkozásokat, mely szépíti a lelkünket, kovácsolja a közösségünket.

Kapcsolódó galéria

Októberi boldogságórák az 1.a-ban

Pályázatok