Októberi boldogságórák a 2.a-ban
Októberi téma: az optimizmus gyakorlása
Elméleti háttér:
„…A legjobb jövőképünk leírása úgy, mintha már megtörtént volna nem egyszerűen a képzelet játéka, hanem komoly elme és ujjgyakorlat. Ha a céljainkról írunk, akkor az írás segít rendszerezni a gondolatainkat, közelebb visz önmagunkhoz (érzéseinkhez, vágyainkhoz, azaz motivációinkhoz) és ez akár új felismerésekhez is vezethet bennünket. A derűlátó jövőkép önbeteljesítő jóslatként működhet. Segerstrom és munkatársai azt találták, hogy az optimisták nagyobb valószínűséggel tartanak ki és maradnak elkötelezettek a nehézségek ellenére is. Mások azt is megállapították, hogy az optimisták több és nehezebb célt állítanak fel maguk elé. Ezen megállapítások után talán az is világossá válik, miért lehetnek sikeresebbek a derűlátók az egyes életterületeken…”(forrás: Boldogságóra tankönyv)
A hónap során a legjobb dolgok voltak középpontban, mint a család, a közösségünk, az összetartás, a nemzeti ünnepeink, a szeretet. Mindenben a legjobbat kerestük, erősítettük a derűlátást, a pozitív értékeket, a jó célokat, stb.
- családtagjaikat elevenítették meg a gyerekek pálcikabábokkal
- nemzeti ünnepünkben (okt.23.) is a jót kerestük, színezés-beszélgetés közepette
- a legnagyobb és legszebb dolog a hónapban a gyermekek szívhez szóló üzenetei voltak felém, mivel sajnos hetekig nem dolgozhattam, s ők erősítettek engem lélekben, optimizmussal töltöttek el. Sokat jelentettek nekem ezek, melyért nagyon hálás vagyok nekik és kolleganőmnek! Itt mutatkozik meg a szeretet gyógyító ereje!!!
- a jót az Állatok Világnapján a kedvenceinkben is felleltük, képeket gyűjtöttünk róluk
- az őszben a legjobb dolgok közé tartoznak a közös munkák, mint pl. a szüret. Ezt a témát is feldolgoztuk.
- a hónapban megérkezett a Boldog Iskola oklevél is, melynek nagyon örülünk.
Sok örömet okoztak ezek a percek.
Ezek az órák most még fontosabbak ebben a feszült vírushelyzetben, amikor annyi aggódás, félelem, feszültség van a gyermekekben.
Illésné Kun Hajnalka