Márciusi boldogságórák a 2.a-ban

Márciusi boldogságórák a 2.a-ban

Március az apró örömök hónapja a Boldogságóra programban. Illésné Kun Hajnalka tanítónő beszámolója >>>

Mit jelent az öröm?

Az öröm olyan mentális állapotokat jelöl, amelyet pozitívként, kellemesként tapasztalunk meg.

Ez magában foglal több különleges mentális állapotot, mint például amilyen a boldogság, szórakozás. Az örömre való képesség fejleszthető, a szervezetet motiváljuk, hogy újra élje a jövőben azt a helyzetet, amit kellemesként érzékel, és arra, hogy kerülje az olyan helyzeteket, amelyek a múltban fájdalmat okoztak.

Az öröm tapasztalása szubjektív, mindenkinek más, különböző mértékű örömöt tapasztalunk ugyanabban a helyzetben. Sok örömteli élmény kapcsolódik az alapvető biológiai funkciók kielégítéséhez, mint például az evés, a testmozgás, a higiénia vagy az olyan tevékenységek, mint például a művészet, a zene, a tánc, és az irodalom.

A boldogság alappillére a belső harmónia és a lelki béke megteremtése. A boldogságérzés eléréséhez azonban mindenki életében más és más tényező szükséges. A boldogságérzet tanulási folyamat is, mert meg kell tanulni örülni a dolgoknak….

 „A boldogság abból származik, amikor arra koncentrálunk, ami van, és nem arra, ami hiányzik.” (Andrew Matthews)

Ebben a hónapban az APRÓ ÖRÖMÖK témát dolgoztuk fel sokféleképpen.

  1. Plakátot készítettünk, mi is lehet öröm számunkra. Örömkereső nagyítón néztük a hónapban a világot.
  2. Sokat beszélgettünk,mi tesz jót a lelkünknek. Középpontban van a gyerekeknél a természet, az állatok, a játék, a szabadság, a sport, a család, a barátok, a szépség...
  3. Nagyon szeretjük a különleges napokat, az ünnepeket. A készülődést, a várakozást, a tudás elmélyítését a témában. Most márciusban a 48-as szabadságharc méltó megünneplésére készülődtünk közösen. Egy egész héten át ezzel kapcsolatban olvastunk, néztünk filmet és könyveket, színeztünk, osztályt díszítettünk és verset tanultunk. A hét lezárásaként elmentünk a szabadságharc emlékművéhez, kitettük a saját magunk készítette zászlónkat, és együtt közösen elszavaltuk a téren a Nemzeti dalt. Nagyon nagy boldogság minden évben ezt napokig készülődve átélni, mélyen erősítik ezek az alkalmak az összetartozásunkat.
  4. Március 20-án megünnepeltük a Boldogság Világnapját. Plakátot készítettünk. Kivágtunk sok szívecskét, melyet egész nap osztogattunk. Valóban boldoggá sikerült ez a napunk.
  5. A téma lezárásaként együtt sétáltunk egy jót a napsütésben és tudatosan kerestük a szépet. A gyerekek sorra mutogatták: a kék eget, a napot, a sok tavaszi virágot, a csillogó templomtornyot és a legszebb az volt az egészben, hogy úgy mosolyogtak, hogy öröm volt rájuk nézni.

Nagyon sok közös élménnyel gazdagodtunk, s egyre jobban beépül a gondolkodásukba a jó és a szép tudatos keresése és meglátása.

Illésné Kun Hajnalka

Kapcsolódó galéria

Márciusi boldogságórák a 2.a-ban

Pályázatok