ArTeC robotika szakkör 5-6. szakköri foglalkozás
A robotika szakkörösök 5-6. foglalkozása:
A robotok fejlesztését az IR Photoreflectorok csatlakoztatásával folytattuk. A programozás során a távolságmérés és a fényerősség mérése is fontos szerepet kapott.
A robotok azonnali visszacsatolást adnak a megfigyelések, mérések helyességéről. A programozás során fejlődik a tanulók logikus gondolkodása, természetessé válik számukra a tervezés-megvalósítás-tesztelés folyamata. Tapasztalatot szereznek a környezeti tényezők befolyásoló hatásáról.
Tárgy közelédésre felvillanó LED-ek, hátráló gyáva robotok, körben maradó, nyomkövető robotok keltek életre a megírt programoknak köszönhetően.
Ezt követően Touch Sensorok is beépítésre kerültek, így a robotok a nyomógombokra beprogramozott elvárások szerint reagáltak a nyomásérzékelő szenzorok lenyomására.
Az Abacusan Stúdió vezetői látogattak iskolánkba. A 6. b osztály tanulói egy pályaorientációs foglalkozáson vettek részt, ahol a robotika, a mindennapjainkban zajló, vagy éppen azon túlmutató fejlesztések, a jövő munkahelyei témakörökben igencsak gondolatindító, hasznos beszélgetés részesei lehettek.
A délután folyamán a szakkörös gyerekek mutatták be eddigi tevékenységüket. Az Abacusan Stúdió vezetői kis programozóinkkal együttműködve segítették újabb elképzeléseink megvalósítását.
Dékány Beatrix
Abacusan Vándorobot Program, Abacusan Stúdió, GE Digital Careers
Közösségi oldal link: