A 3.a januári boldogságórái
A boldogságórák januári témája: a célok kitűzése és elérése
"Nagyon sok módon jártuk körbe ezt a témát:
1. „Boldog új évet” című lapot töltöttük ki – összevetve az elmúlt év történéseit, s előrevetítve a ránk váró feladatokat.
2. Mi leszek, ha nagy leszek? – rajzot készítettünk a jövőbeli foglalkozásukról, beszélgettünk álmainkról, céljainkról.
3. Megfestették csodálatosan az "Ugrás 2022-be" képet, ahogy teli tervekkel lépünk az új évbe. Munka közben sok dolgot, tervet, célt megfogalmaztak a gyerekek. Meglepően tudatosan tervezik jópáran már a jövőjüket. Érdekes beszélgetések ezek mindig.
4. "CÉLOK" szófelhőbe gyűjtöttünk mindent, ami e témával kapcsolatba eszükbe jutott. S ez sok-sok beszélgetést indított el velük.
5. "Mi a célom?"- leírták nekem a közeli és távoli céljaikat.
6. A "3 kívánság" - 3 aranyhalba lerajzolták 3 kívánságukat. Ennek kapcsán megbeszéltük az ÁLOM-VÁGY-CÉL közötti különbségeket és az összefüggéseket. Megbeszéltük a kitűzött céljainkhoz vezető utat, a kis lépéseinket.
Olivér társunk megyei úszóversenyen is első helyezést ért el. Ő volt az egyik legaktuálisabb jó példa számukra. Elmondta, mi is vezet egy ekkora sikerhez. Elmesélte a mindennapi kemény edzéseket, a hatalmas akaraterőt, a sok fáradozást, a szülői támogatást, biztatást és a hatalmas boldogságot a cél végén, amikor sikert ért el. Jó volt ezt a gyerekeknek végighallgatni, meglátták, mi van egy ilyen hatalmas eredmény hátterében.
7. Meghallgattuk és megnéztük a YouTube-on a "Ma elindulunk!" című egykori magyar olimpiai dalt, s közben látták a sok magyar sikert. Nagyon tetszett nekik, a végén együtt dúdolták: „Ma elindulunk, hogy valóra váltsuk az álmokat...!!!”
8. Megtanulták az elmetérkép = gondolattérkép fogalmát. S megrajzolták a 2021-22. gondolattérképét különböző szeletekre vágva. Ez a feladat nagyon tetszett nekik, lelkesen töltötték ki a lapot, s minden részét meg is beszéltük, mert nagyon szerették volna folyamatosan elmondani a gondolataikat. Nagyon nagy élmény volt ezt velük átélni, hogy értékelik az előző évet, mi hogyan csapódott le bennük, s milyen reményekkel tekintenek az idei évre. Számomra is nagyon tanulságos volt ez a foglalkozás. Nagyon sokkal hozzájárul egy ilyen alkalom egy gyerek lelkének megismeréséhez.
9. A sok beszélgetés a sikerekről, eredményekről, a motiváló példaképekről oda vezetett, hogy az ő kérésükre megnéztünk egy filmet Maradona-ról. Mint kiderült, az egyik szülő példaképe, s a gyermekének is sokat beszélt az életútjáról, a sikereiről... A gyermek örömmel adta át a többieknek, amit látott, hallott az apukájától... Igazán nagy öröm ez számomra.
10. Egyre többet játszottuk az idén megismert "Csapj az asztalra!" nevű játékot, melyet a gyerekek nagyon szeretnek, s tökéletes a figyelem fejlesztésére, a Covid miatti sok feszültség oldására.
11. Az osztály nagy erőssége a rajzolás, festés- ezt a területet tudatosan erősítem. Csodálatos, kiemelkedő munkák születnek. Nagyon büszke vagyok rájuk.
12. A sok karantén alatt tudatosan erősítjük az összetartozás-, a közösség érzését, rövid videókat küldünk az otthoniaknak, életképeket fényképezünk nekik rólunk, hogy könnyebb legyen átvészelni a külön töltött időket.
A CÉLOK témát nagyon sok módon feldolgoztuk. Nagyon hasznosnak ítélem meg ezt a sok tevékenységet. Igazán mély dolgokról, sok-sok érzésről, tervről, fontos lépésekről beszélgettünk a hónap során. S megállapítottuk, hogy csak célokkal érdemes élni.
Ez a sok közös alkalom örömömre még jobban összekovácsolta a csapatunkat, sok boldog percet töltöttünk el együtt. Igazán hálás vagyok a gyerekeknek!"
Illésné Kun Hajnalka